pl cz en de

Noclegi w Górach Stołowych - Galeria

Zobacz zdjęcia naszych pokojów w Karłowie!

Jeśli szukasz przytulnego noclegu w Górach Stołowych, doskonale trafiłeś. Nasz Ośrodek znajduje się w Karłowie, dzięki czemu masz wiele niesamowitych atrakcji blisko siebie! Co więcej, oferujemy doskonały stosunek jakości do ceny oferowanych przez nas pokojów — każdy znajdzie u nas nocleg na swoją kieszeń. Pod Szczelińcem — najlepsze noclegi w Górach Stołowych dla Ciebie.

Zdobywamy czeski szczyt Koruna

29 październik 2020

Jeżeli zarezerwowałeś już noclegi w Karłowie, pomyśl teraz nad planem swojego wyjazdu. Jest to miejsce, skąd blisko jest też do czeskich Gór Stołowych. Jednym ze szczytów godnych polecenia jest Koruna. Liczy zaledwie 769 m n.p.m. i usytuowana jest w Broumowskich Ścianach. Pomimo niewielkiej wysokości bezwzględnej, szczyt jest wyraźnie zarysowany i widoczny już z dalekiej odległości.

Najpierw na Božanovský Špičák

Noclegi w Górach Stołowych cieszą się coraz większą popularnością, co jest uwarunkowane również bliskością czeskiej granicy. Możemy zdobywać szczyty zarówno po stronie polskiej, jak też po stronie naszych sąsiadów. Zanim dostaniemy się na Korunę, zdecydowaliśmy się pójść na Božanovský Špičák. Wchodzimy na szczyt niebieski i idziemy chwilę asfaltową drogą. Zmienia się to, jednak kiedy wchodzimy do czeskiego rezerwatu przyrody. Dochodzimy do przełęczy i skręcamy w prawo, wchodząc na szlak czerwony. Zmienia się on potem w szlak żółty i droga zaczyna być już ciekawsza niż wcześniej. Możemy podziwiać skały, które mijamy podczas drogi poprzecinanej korzeniami drzew. Docieramy na szczyt. Zatrzymujemy się i podziwiamy skalne dzieła sztuki natury przypominające ludzkie i zwierzęce sylwetki. Tutaj jest naprawdę pięknie. Przed nami jednak jeszcze Koruna.

Kierunek Koruna

Schodzimy żółtym szlakiem i wchodzimy na zielony, który prowadzi malowniczym, gęsto porośniętym lasem terenem. Idziemy trasą, gdzie czasem trzeba przejść po kładkach, a innym razem przeciskać się pomiędzy skałami. Ma to jednak swój wspaniały urok. Potraktuj to jako dodatkową atrakcję. Kiedy już pokonamy tę drogę, wychodzimy na skalny taras widokowy. Możemy stąd podziwiać malowniczą panoramę Gór Stołowych. Jesteśmy przekonani, że zechcecie zostać tutaj nieco dłużej. Wracamy do pokoi w Karłowie, gdzie czas na wieczorny odpoczynek. Zapraszamy też do restauracji w Karłowie, gdzie miło zakończymy ten czeski dzień.